Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów skierowało pismo do Szefa Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów Pana Marka Suskiego w sprawie przesłanych do Komitetu Stałego Rady Ministrów przez Ministerstwo Infrastruktury dwóch kolejnych projektów nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, oznaczonych symbolem – UC65. Z treścią pisma można zapoznać się tutaj oraz w zakładce DZIAŁANIA.
Kopię pisma skierowano również do Ministra Infrastruktury, Ministra Finansów, Szefa Komitetu Stałego Rady Ministrów oraz Prezesa Prawa i Sprawiedliwości Pana Jarosława Kaczyńskiego. Treść pisma trafiła także do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, który podjął już wcześniej działania w sprawie projektu tej ustawy zajmując negatywne stanowisko wobec propozycji zmiany nadzoru nad systemem badań technicznych pojazdów. Jeszcze wówczas (projekt z 19 maja br.) koszt planowanych zmian wynosił około 680 mln. złotych. Koszt zmiany nadzoru nad systemem badań technicznych pojazdów według projektu z 30 lipca br. to już niebagatelna kwota 1 miliarda 885,48 PLN, a więc wyższa o ponad miliard złotych. Ma ona w głównej mierze obciążyć konto przedsiębiorców. A jeśli już o finansach mowa to planuje się iluzoryczną podwyżkę opłat za badania techniczne od 2020 roku o wskaźnik inflacji na poziomie około 2,5%. A gdzie jest rekompensata za ostatnie 14 lat, gdzie łączna inflacja za ten okres osiąga wartość bliską 20%?.
Nie są to jednak jedyne zmiany. Bez jakiejkolwiek konsultacji ze środowiskiem SKP planuje się zmiany w wyposażeniu stacji kontroli pojazdów, których nie wymaga Dyrektywa 2014/45/UE ani zmiany konstrukcyjne pojazdów podyktowane postępem technicznym. To kolejne obciążenie po ostatnich zmianach związanych z wdrożeniem CEPiK. W takiej sytuacji projektodawcy ciągle posługują się twierdzeniem, że projekt był konsultowany z listą podmiotów wymienionych w uzasadnieniu do projektu. A Zainteresowani jakoś dziwnie milczą!