Pan Marek Chodkiewicz – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury skierował pismo w imieniu Ministra Infrastruktury do szefów organizacji i instytucji zainteresowanych problematyką legislacji w zakresie ustawy Prawo o ruchu drogowym, w kontekście implementacji do prawodawstwa polskiego przepisów Dyrektywy 2014/45/UE.
Z treścią pisma można zapoznać się tutaj.
Pismo zawiera genezę, przyczyny oraz zakres projektowanych zmian, które zawarte były w poszczególnych wersjach projektu, a które obecnie zostały zmienione lub wycofane. Stanowisko Ministerstwa jest efektem działań wielu środowisk, które zostały dotknięte restrykcyjnymi zapisami poprzednich wersji projektu, a które w wersji z 19 maja br. zostały usunięte lub zmienione. Szczegóły tych zmian zawarte są w piśmie Ministerstwa. Nie zmienia to jednak faktu, że koszt planowanych zmian (ponad 68 milionów złotych rocznie) jest ogromny i ktoś będzie go musiał ponieść. Całkowita zmiana nadzoru nad systemem badań technicznych może w połączeniu z problemami dotyczącymi funkcjonowania CEPiK prowadzić do poważnych problemów w funkcjonowaniu systemu badań technicznych pojazdów.