W odpowiedzi na pismo Stowarzyszenia z dnia 20 września br. Szef Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów Pan Marek Suski skierował pismo do Ministra Infrastruktury zawierające prośbę o ponowną analizę i merytoryczne ustosunkowanie się do problematyki poruszonej w piśmie. Do chwili obecnej taka odpowiedź na pismo do Stowarzyszenia nie wpłynęła.
Natomiast Pan Marek Chodkiewicz – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury przesłał na ręce Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców Pana Adama Abramowicza wyjaśnienia dotyczące projektu ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym, a w szczególności zmian w nadzorze nad systemem badań technicznych. Pismo zawiera te same sformułowania, jakie propagowane są od lat w przestrzeni publicznej: raport NIK, słaby nadzór Starostw nad SKP, wyniki ankiety przeprowadzonej wśród Starostw, itp. Te same niemal „wyjęte” z uzasadnienia do projektu ustawy stwierdzenia. Jeden wariant nowego nadzoru, a w nim 3 wersje, każda wersja z udziałem TDT. Szkoda, że ministerstwo ds. transportu przez 10 lat nie zdążyło wdrożyć projektu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie kwalifikacji pracowników starostw wykonujących nadzór nad systemem badań technicznych pojazdów i nie podjęło żadnych prób naprawy, udoskonalenia czy modyfikacji nadzoru Starostów nad SKP.
Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów widzi w forsowanym przez Ministerstwo Infrastruktury projekcie ustawy poważne zagrożenia dla Przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. Koszt wdrożenia nowego systemu nadzoru w skali 10 lat to kwota bliska 2 miliardów złotych, która obciąży głównie Przedsiębiorców. Koszt proponowanego nowego systemu nadzoru jest 80 razy wyższy od obecnego nadzoru Starostów. Ponadto implementując do polskiego prawa Dyrektywę 2014/45/UE do polskiego prawa narusza zasadę „UE+zero” oraz przepisy Konstytucji Biznesu.
W obliczu tych zagrożeń Warszawskie Stowarzyszenie SKP skierowało w dniu 8 października br. do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wystąpienie odnoszące się do wyjaśnień Pana Ministra Marka Chodkiewicza oraz zawierające prośbę o podtrzymanie dotychczasowego stanowiska przez Rzecznika MiŚP w tej sprawie. Wszystkie pisma zawarte w tej informacji mają swoje odnośniki, a niezależnie od tego zamieszczone są w zakładce DZIAŁANIA.